Occasionverkoop steeg in september met ruim 8 procent


Het meest verkochte merk is Volkswagen.

Autobedrijven verkochten in september van dit jaar 106.411 occasions aan consumenten. Dit betekent een groei van 8,4 procent ten opzichte van september 2022, toen het aantal verkochte occasions net boven de 98 duizend uitkwam. Dit blijkt uit de meest recente cijfers van dataleverancier VWE Automotive.

Het meest verkochte merk is Volkswagen (ongeveer 15 duizend), gevolgd door Peugeot (ruim 8.000) en Opel (zo’n 7.700). Dit blijkt uit cijfers van het RDC.

Het aantal occasionverkopen aan particulieren (B2C) steeg in september ook ten opzichte van augustus (toen er 102.260 gebruikte auto’s verkocht werden).

De hoeveelheid occasions die autobedrijven onderling verkochten (B2B) laat dezelfde trend zien als de B2C-occasionverkopen. Dit aantal steeg in september 2023 ten opzichte van een jaar eerder van zo’n 70 duizend naar ruim 74 duizend.

Top 10

De top 10 van meestgezochte merken werd in september aangevoerd door Volkswagen (10,4 procent), gevolgd door Audi (8,5 procent), BMW (8 procent) en Mercedes-Benz (6,4 procent). Deze volgorde is identiek aan de lijst van augustus.


Bron: automotive-online.nl

Lees ook

Occasionverkoop stijgt met 6 procent in mei vr, 04 juni
Er zijn in mei dit jaar 127 duizend occasions door autobedrijven aan consumenten verkocht, 5,6 procent meer dan in 2020. Dat blijkt uit cijfers van VWE. In april pluste de occasionverkoop van autobedrijven aan consumenten nog met 50 procent. Over de eerste vijf maanden werden er ruim 595 duizend occasions aan consumenten verkocht, 10,8 procent meer dan vorig jaar.
Dikke 'coronaplus' bij occasionverkoop vr, 09 april
Er zijn in maart 122 duizend occasions verkocht door autobedrijven. Dat zijn er 23 procent meer dan vorig jaar maart, toen halverwege de maand de eerste lockdown van kracht werd. Dat meldt dataleverancier VWE.